Și a trecut și Webstock 2016 și, după o săptămână de când a avut loc, am revenit cu câteva lucruri despre cel mai așteptat eveniment de social media din România. Așa cum v-am obișnuit, nu plănuiesc să ridic nimănui statui, deși observ că e un mare trend în zona asta. Iată așadar ceea ce mi-a plăcut și ceea ce nu mi-a plăcut la Webstock 2016.
Ce mi-a plăcut
Dincolo de componenta uriașă de networking și de reîntâlnirea cu oameni dragi mie (după cum vedeți în poza de mai sus), au fost trei momente care mi-au plăcut în mod deosebit.
1. Marian Godină
Nu ai cum să nu râzi dacă îi asculți poveștile, dar asta știe toată lumea deja. Am apreciat foarte mult modestia și umorul de care a dat dovadă în timpul discuției de la Webstock și mi-au rămas în minte câteva dintre replicile lui.
Aveam o fată în lista de Facebook, cum au toți de altfel. Nu mai știu cum era numele, dar știu că erau mulți de y, de ț și de k și își poza diverse părți ale corpului, mai rezemată de o teracotă, mai de un scaun. Când primul text al meu, pe care l-am scris, am văzut că are mai multe like-uri decât o poză de-a ei, mi-am dat seama că are impact ceea ce fac.
Pe 14 februarie am avut și una dintre postările mele de Facebook cele mai neinspirate. De Ziua Îndrăgostiților am postat pe Facebook că am mâna amorțită. Mâna dreaptă. Bine, oamenii au înțeles până la urmă că era de la autografe.
2. Zoso (chiar el)
O discuție de 5 minute cu Zoso, pe tema a două articole scrise de el (găsiți link și pentru al doilea acolo) pe care eu le-am găsit foarte utile și care au stârnit câteva reacții maximum de dubioase de la deja tradiționalii hateri. Omul trage un semnal de alarmă cât se poate de util și principala problemă a celor din jur a fost că încearcă el să vândă nu știu ce produse. Le-a sugerat, nu le-a băgat pe gât nimănui. Fiecare e liber să și le cumpere de unde poftește, dar nu marca produselor era ideea. Chiar sper să revină cu articole pe tema asta și să nu fie singurul care scrie despre acest subiect.
3. Studiul despre Snapchat și ghidul fiscal pentru bloggeri
Evensys și iSense Solutinons au făcut un studiu despre utilizatorii Snapchat din România, pe un eșantion de 1059 de respondenți, cu vârsta peste 14 ani, care dețin un smartphone.
În acest moment, în spațiul urban, aplicația este cunoscută de 18% dintre cei intervievați. 31% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani și-au facut un cont și 57% dintre aceștia folosesc Snapchat-ul zilnic. În randul adolescenților (14-17 ani) aplicația este și mai folosită: 52% dintre adolescenți au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic.
Studiul integral poate fi descărcat de aici.
Vă spuneam că există și un ghid fiscal pentru bloggeri, pe care vă recomand călduros să îl citiți. Este scris de Luiza Daneliuc și îl puteți descărca de aici.
Ce nu mi-a plăcut
1. A sunat clasa a II-a. Ne vrea înapoi.
După ce am reușit cu greu să supraviețuiesc în lumea lui „am decât una”, iată că a apărut o nouă modă, pe care am regăsit-o (din păcate) atât la o parte dintre invitații de la Webstock, cât și la o parte dintre moderatori: să aibe. Să aibe ce?! Nu sunt cârcotașă, dar indiferent de statut (blogger, vlogger, PR, jurnalist), limba română nu trebuie ciopârțită, distrusă, batjocorită și mai găsesc câțiva termeni, dacă e cazul.
Aceeași problemă există și cu țigare, dar asta intră deja în a doua chestie care nu mi-a plăcut.
2. Ce voce frumoasă ai! De ce o irosești vorbind?!
Vorbitul de tip „small talk” are sensul lui, dar chiar și atunci trebuie măcar să părem isteți, dacă nu suntem. O singură tură în căutarea disperată de cafea, la opt și ceva dimineața, m-a făcut să-mi sară pălăria de nervi.
Bună. Cine ești? Cum te cheamă? Ce blog ai? Ce trafic ai?
Trei oameni complet necunoscuți, aceleași patru întrebări, înainte de cafea. Și nu s-a oprit aici. Vă spuneam mai sus că purtam pălărie. Ei, ca să înțelegeți povestea, trebuie să vă spun și că eram maximum de răcită și tușeam, și-mi curgea nasul, și nu eram fericită cu această situație.
Aaaa… Tu ai pălărie?!
Prima persoană – Da. (Discuția se întrerupea aici)
A doua persoană – Nu. E un coif.
De la a treia persoană încolo – Nu.
De ce tușești și îți curge nasul?! Ești răcită?!
Răspuns general – Nu. Așa fac eu când îmi place.
Nu sunt cârcotașă, dar întrebările fără sens, urmate de liniște și stânjeneală, nu sunt tocmai favoritele mele. La fel cum și interogatoriul despre ce trafic am mi se pare genul pentru care răspunsul va decide dacă voi mai avea scame pe mine după aceea sau nu.
Iar genul acesta de comportament se regăsește în general la bloggerii aflați la început de drum, care au auzit ei undeva că așa e bine să faci. Nu este.
Trebuie să vă spun, totuși,, că am cunoscut și persoane care au venit la mine, s-au prezentat, mi-au povestit despre blogurile lor și mi-au pus întrebări care chiar aveau sens. Deci se poate.
Concluzie
Webstock a fost cam ca în anii trecuți, dar cu speakeri mult mai buni. M-am bucurat să revăd oameni talentați și să cunosc oameni interesanți. Manafu este la fel de fermecător în rolul său de moderator și chiar a fost fain să îl văd din nou în acțiune.
Sfatul meu pentru bloggerii aflați la început de drum: participați la Webstock! Nu aveți nimic de pierdut.
As always , o placere sa te reintalnim Elena ! Hai cu cafelele alea de care vorbeam. 😉
Rezolvăm curând 😀