Citeam zile trecute un articol foarte interesant pe RazorSocial.com despre cum să îți promovezi blogul cu adevărat eficient. Există, desigur, sute de articole pe această temă, dar majoritatea te lasă cu un amar gust de „hello, Sherlock!” la final. Acesta, însă, spre deosebire de alte articole, explică punctual care sunt rețelele de socializare potrivite pentru promovarea unui blog și ne arată (dacă mai era nevoie) că există viața și dincolo de Facebook, Google + și Twitter.
To make the long story short, autorul articolului sugerează câteva tactici importante pentru fiecare blogger dornic de succes. Vă las aici câteva, iar pentru restul, vă invit să citiți infograficul de la finalul articolului.
1. Titlul
Într-o lume în care apar zilnic sute de mii de articole, titlul este un diferențiator important. Sfatul meu ar fi să evitați titlurile de tip „nu o să-ți vină să crezi” și alte chestii „cancanistice” și să încercați să sumarizați subiectul articolului în câteva cuvinte. Dau acest sfat, pentru că deși nu sunt cea mai cu moț bloggeriță, am avut totuși aproape 11.000 de unici în prima lună de blogging.
De asemenea, dacă folosiți cifre în titlu, aveți mai multe șanse să stârniți curiozitatea potențialilor cititori.
2. Sharing is caring, but still…
Pentru a atrage cititori este important, desigur, ca acești să afle că ați scris un articol. Astfel că un share pe Facebook, Google+, Pinterest și Twitter, va fi o idee bună. Dar asta face toată lumea, așa că vine întrebarea: cum ne diferențiem?! Pentru început, ar trebui să identificăm nișa. Cine ar putea fi interesat să ne citească articolul?
Dacă ați scris un articol cu sfaturi de vacanță, cu siguranță nu va fi o idee bună să îl postați într-un Facebook grup care are ca temă sănătatea pentru toți. Ceea ce puteți face, pentru a adapta articolul acestui tip de grup, este să punctați ceva și pe această temă. „De ce este important să te vaccinezi înainte de a vizita țara X” sau „Localnicii din țara X recomandă frunzele de Y/ceaiurile de Z pentru a trata boala W. Detalii despre asta și câteva sfaturi de călătorie găsiți în articol” sunt posibile descrieri care ar face articolul tău de Travel potrivit pentru un Facebook grup despre Sănătate.
Și, dacă tot am amintit despre descrieri, o greșeală destul de comună o fac cei care dau share articolelor scrise de ei în grupuri, fără să scrie măcar un cuvințel câtuși de cât captivant, adică fără descriere. Nu știu alții cum sunt, dar eu nu dau niciodată click, dacă nu văd măcar un minimum de efort acolo.
Așa cum veți putea vedea mai jos, există multe alte rețele de socializare extrem de prietenoase cu bloggerii, pe care vă las să le descoperiți voi în infografic.
3. Gramatica
Știți genul acela de oameni pentru care a sunat clasa a II-a, îi vrea înapoi?! Ei, astfel de personaje, pentru care limba română este un mister nedeslușit încă, au mult mai puține șanse să atragă cititori. Nu veți găsi asta în infografic, este doar părerea mea, la care țin în mod deosebit, pentru că vorba aia: am o relație specială cu mine însămi. Dar, dincolo de glume, este foarte important ca un articol să nu conțină greșeli gramaticale, pentru că acestea au darul de a ucide credibilitatea din start. Unde mai puneți deja faimoșii „hateri”, care (vă garantez) nu vor ezita să vă taxeze pentru fiecare cratimă/literă lipsă.
Acestea fiind spuse, vă las să vă delectați cu infograficul. Imediat sub infografic se află și link-ul care vă va redirecționa către articolul care detaliază cei 18 pași pe care îi menționam în titlu.
Spor la scris!
Frumos articol Elena. Aplicand aceste sfaturi consistent poti ajunge sa ai success.
Frumos articol desi nu ai acoperit ce ma interesa tinand cont ca vreau sa-mi fac un blog.