Revista BIZ a organizat astăzi PR and the Web 2016, eveniment care s-a dovedit a fi cel mai interesant dintre cele la care am participat anul acesta. Am adunat câteva idei, pe care vi le voi lăsa mai jos, alături de tema discuției și de speaker-ul care m-a impresionat.
24 DE ANI DE PR ROMÂNESC – O PERSPECTIVĂ SUBIECTIVĂ
Speaker: Gabriel Pâslaru, Fondatorul PERFECT Ltd.Co.Srl, prima agenție de PR din România
Sursa foto: revista BIZ
Un domn extrem de șarmant, așa cum îi șade bine unui PR, Gabriel Pâslaru a explicat diferența dintre Advertising și PR folosind o veche zicală pe care orice specialist din domeniu ar trebui să o menționeze atunci când este chestionat pe tema diferenței dintre cele două domenii:
For advertising you pay, for publicity you pray.
Aș completa această idee menționând că advertising is paid media, public relations is earned media, diferențiatorul principal din punctul meu de vedere fiind credibilitatea. Interesant de reținut este că una dintre întrebările preferate ale clienților în anii ’90 era „ce poți să-mi oferi de banii ăștia”. Și vă spun cu mâna pe inimă că am început să râd când am auzit, pentru că din acest punct de vedere, nu s-au schimbat prea multe.
SESIUNEA 1
STRATEGIE. SUCCES ȘI EFICIENȚĂ ÎN PR
Speaker: Crenguța Roșu, Managing Partner, DC Communication
CE AȘTEPTĂRI AU CLIENȚII DE LA AGENȚIILE DE PR?
Speaker: Luiza Domnișoru, Șef Serviciu Relații Publice, Direcția Comunicare Grup Renault România
Speaker: Maria Gavrilescu, director de marketing, Vincon România
Speaker: Pepita Adelmann, Business Development, EMEA, KETCHUM
SESIUNEA 2
MANAGEMENTUL TALENTELOR ÎN PR
Speaker: Oana Ciornei, Managing Director, AMROP
Oana Ciornei a punctat câteva lucruri esențiale legate de ceea ce așteaptă un angajator de la viitorul său angajat în PR: potențialul este mai important decât ceea ce a făcut în trecut; atitudinea pozitivă contează foarte mult și deschiderea pe care o are candidatul este esențială.
O altă informație interesantă este că 70% dintre oamenii de PR migrează de la o agenție la alta, mare parte dintre ei având o experiență în domeniu de 1-4 ani. Conform acestor statistici, doar 30% dintre oamenii de PR sunt „outsideri”, ceea ce nu pare foarte promițător pentru cei care își doresc să intre în acest domeniu.
Evenimentul s-a încheiat cu #bizPRawards și topul agențiilor, despre care vă voi povesti în articolul următor.