vacanță în Ulcinj

Ulcinj, locul meu preferat din Muntenegru

Unul dintre locurile mele preferate din lume este, fără îndoială, Ulcinj. Dincolo de plaje superbe cu nisip, peisaje care îți taie răsuflarea și prețuri mici, orașul-stațiune mi-a demonstrat (în caz că mai era nevoie) că omul sfințește locul. Dar să începem povestea cu începutul.

Plajele din Ulcinj

Ulcinj are 18 km de plajă, dintre care 14,4 km sunt plaje cu nisip. Așadar avem: Mala Plaza, Velika Plaza, Ada Bojana și Borove sume. O să vă povestesc mai mult despr primele două. Despre Ada Bojana și plaja de nudiști vă las să descoperiți singuri 🙂

Mala Plaza (Small Beach) este, așa cum îi spune numele, mică și extrem de aglomerată. Privită de sus, arată spectaculos. De aproape, nu a fost tocmai genul meu, mai ales că efectiv nu am avut loc să înot, așa de mulți oameni erau în apă.

plaja nisip ulcinj

Preferata mea a fost Velika Plaza (Long Beach), care are în jur de 13 kilometri și oferă tot felul de posibilități de plajă. Iar dintre toate locurile posibile de acolo, cel mai bine ne-am simțit la Pacha Surf Beach, un loc aboslut senzațional, unde am fost doar noi doi vreme de câteva ore bune.

pacha beach

Pe Pacha Beach se adună pasionații de kite surfing, dar doar în zilele în care au vânt prielnic. În rest, veți avea parte de relaxare și de loc cât cuprinde. Puteți sta pe prosop sau în baldachin, iar prețul pentru închirierea unui baldachin/zi este de 15 euro. Terasa de la care se închiriază baldachinele, oferă băuturi și gustări la un preț foarte avantajos – un sandwich pentru 2 persoane și o porție de cartofi prăjiți costă 3 euro, iar un latte – 1,5 euro. Dar cel mai important este că nici nu o să simțiți că mai sunt și alți oameni în preajmă, pentru că baldachinele sunt poziționate la o distanță considerabilă unul de celălalt.

pacha beach ulcinj

plaja nisip ulcinj

Totul este extrem de curat, iar muzica de la terasă este una foarte faină (departe de a deranja în vreun fel). Serviciile sunt prompte, servirea este ok, iar berea până în 2 euro.

Momentul în care vin pasionații de kite surfing (undeva spre apus) a fost de neuitat, așa că 5 zile cât am stat în Ulcinj, am venit măcar pentru câteva ore la această plajă.

plaja nisip ulcinj plaja nisip ulcinj

Mâncare bună în Ulcinj

Cel mai bun restaurant la care am mâncat în Ulcinj a fost unul recomandat de gazda noastră (la fel ca și Pacha Beach): La Tavola. Mâncarea este delicioasă, neașteptat de rezonabilă ca preț, vinul excepțional, iar servirea a depășit toate așteptările. Chelnerul nostru, Pero, de care chiar vă recomand să întrebați dacă ajungeți pe acolo, ne-a făcut seara și mai faină. Vorbește engleză impecabil și știe să recomande cele mai bune preparate.

Cazarea perfectă în Ulcinj

Cred că cel mai mult în Ulcinj mi-a plăcut cazarea și omul despre care vă spuneam că a sfințit locul: Marko Vukmanovic. Concret, am închiriat un apartament într-o vilă, cu vedere spre mare (Small beach) și am plătit 80 de euro pe noapte.

Locul se numește Vukmanovik Apartments și are 9.8 pe Booking. Iar ceea ce nu am știu la momentul rezervării e că realitatea este mai frumoasă decât fotografiile.

Această prezentare necesită JavaScript.

Că apartamentul arăta foarte bine a fost una. Dar terasa și priveliștea sunt cu totul și cu totul altă poveste. Pentru că nici în hotelul de 5 stele din Singapore nu m-am simțit atât de bine. Și clar nu am avut un zâmbet atât de larg întipărit pe față. Doar pentru că nu se înțelege din poze, aș vrea să menționez că terasa este enromă: încap două șezlonguri, o masă cu patru scaune și tot mai este loc de învârtit pe acolo. Iar pentru priveliște, trageți singuri concluziile.

Dar vă spuneam despre Marko. Ei bine, Marko ne-a așteptat în parcare (parcarea este gratuită și păzită) și, în doi pași și trei mișcări, bagajele noastre erau în apartament, înainte ca noi să ne dezmeticim. Tot acolo ne aștepta și o sticlă de vin din partea casei, pe care am băut-o împreună cu el. Și-apoi a mai urmat una. Tot de la el.

Marko are o firmă de avocatură în Podgorița și este cea mai bună gazdă pe care am avut-o vreodată. Am discutat despre protestele din România, despre situația politică din țara noastră versus Muntenegru, despre situația economică. Pe scurt, omul știa aprope la fel de bine ca noi ce se întâmplă. Am râs, ne-am arătat reciproc poze și ne-am împrietenit. Și, deși a trecut un an de când l-am vizitat, încă ne scriem și povestim, și așteptăm cu nerăbdare să ne revedem.

Tot ce am vizitat fain în Ulcinj i se datorează lui, pentru că a știu exact unde să ne trimită. Și da, am stat în fiecare seară la povești și ne-am minunat de cât de mult ne-am apropiat de un străin în doar 5 zile. În plus, serviciul de laundry a fost prompt și gratuit și, vă rog să mă credeți că după vreo 10 zile de roadtrip, aveam o groază de haine de spălat.

Dacă mergeți în Ulcinj, trebuie să stați la Marko. dar dacă povestea mea nu v-a convins, aveți mai jos ofertele de cazare cu prețuri care se actualizează zilnic.

Booking.com

Viața de noapte în Ulcinj

Viața de noapte în Ulcinj are loc pe faleza Small Beach și este foarte intensă… până la ora 01:00, când se lasă brusc și deodată liniștea. Iar asta din cauză că locuitorii s-au plâns atât de tare de zgomot, încât s-a dat o lege în acest sens. Până la unu noaptea, în schimb, este aglomerație și se dansează lejer… pe stradă.

Această prezentare necesită JavaScript.

Cred că singurul lucru care nu mi-a plăcut în Ulcinj a fost faptul că sunt foarte mulți copii scoși la cerșit. Autoritățile trec, însă, făcându-se că nu observă, deși unii dintre ei au degete destul de… alunecoase, să zicem. Pozele n-au ieșit excepțional, pentru că nu puteam chiar să le bag telefonul în față, dar clar vă veți face o idee.

În concluzie, abia aștept să mă întorc în Ulcinj, să mă cazez la Marko, să mănânc la La Tavola, să mai prind un apus și un zâmbet, alături de un vin bun.

vacanță în Ulcinj

ElenaFilip

Elena Filip

1 comment

1. Uau, cat de fain arata. Felicitari pentru articol!